Sunday, September 26, 2010

E.X.A.M

abis versi raye,, kite masuk versi exam plop.. tahu2 jelah, adab belajar mesti ada exam kalu kat malaysia ni.. huhu. aku pun termasuk la salah seorang student yang ambil exam kerana itu sistem negara kita kan.. kalu diikiutkan, sistem peperiksaan ni tak la elok sangat, sebab kebanyakan student lebih menghafal teori untuk lulus dan cemerlang exam kan? kalu kita ikut sistem teori dan amalkan teori tersebut, pasti peperiksaan tu akan jadi something yang menyeronokkan bg student-student kan?

hehe, dah la melalut pasal sistem pembelajaran kat malaysia. kalu nak tukar, tunggu la aku jadi menteri pelajaran nanti.. keh3...

sebabkan exam final aku untuk sem ni lepas raye, raye aku kali ni kene la berpada-pada sikit.. huhu,, macam tahun sebelum ni la, SPM kan lepas raye,, raye ke-5 baru sentuh buku.. hehehe, tu tahap sakan ke berpada-pada? aku pun keliru.sentuh buku ke bace?? hehehe.. bace kot.. aceh2.. buat ayat budak baik..study konon nye..

alah-alah,exam 20 hb, aku bertolak dari terengganu 19 hb.. perut berdebar2 takut keletihan yang teramat akn melanda diri aku ni.. tapi Alhamdulillah, Allah permudahkan jalan aku. walau pun jalan sesak, namun aku tak la penat sangat. sesampainye kat hostel tu, tgk pula orang yang duk study menambahkan lagi semangat aku untuk turut study walau malam tu agak penat ngn ngantuk..

pejam celik, pejam celik, hari berganti hari, akhirnya abis la exam aku sampai 23hb. huhu,, Alhamdulillah abis jgk exam. aku harap la dapat result elok.. aku berserah kat Allah tentang keputusan tu.

dah abis exam tenang sikit rase hati ni.. tapi aku kene lebih struggle sem depan...insyaALLAH...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...