Thursday, August 19, 2010

ramadhanku....


aduh,, semakin hari semakin suram,, inikah semangat umat islam yang sedang berjuang... wahai saudaraku, bangkitkan semangat jihadmu, melawan segala rintangan..YaAllah,, bantulah kami hambamu, yang semakin lemah diserang nafsu..

ya, ramadhan yang dulu dapat ku lihat semangatnya dari luar, sekarang kian puadar.. hati ini cukup sedih, cukup terharu, cukup terluka,, melihat kelalaian kita ummat islam sekarang.. ak pun dapat merasa kelemahan dalam diri ini.. yang kian lemah melawan nafsu..

bagaimanalah ummat hari ini boleh menang seperti menangnya ummat islam da;lam perang badar dulu?? walaupun bilangan yang sedikit, cukup untuk mengalahkan bilangan yang ramai.. walaupun dalam keadaan berpuasa.. cukup berbeza dengan hari ini, yang hanya berjuang untuk melakukan segala kerja harian yang agak ringan, namun sudah mudah mengeluh.

ya,, walaupun lemah kita rasa, mohonlah dari Yang Maha Mencipta,, mengadulah pada Dia pada waktu malammu,, dalam tahajjud mu.. serahkan segalanya..
menangislah kerana takutkan Allah.. kenanglah azab dari perbuatan kita,, dalam sebuah hadis riwayat nasa'i ada menyebut,,"dua mata tak akan disentuh neraka selamanya. mata yang menangis takutkan Allah dan mata orang yang berjihad di jalanNya"

renung-renungkanlah..moga ramadhan kali ini akan bertambah baik.. rebutlah peluang yang masih ada ini.. hanya berbaki 20 hari sahaja lagi...selamat beramal..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...